Společnost Dongfeng Motor Corporation (DFM), byla založena v roce 1969 se sídlem ve Wu-chan. Je jednou z největších čínských automobilových skupin s celkovým majetkem 240,2 miliard RMB a se 176 000 zaměstnanci.

V roce 2018 se umístila na 65. místě v žebříčku 500 největších světových firem Fortune 2018.

Hlavní činnosti společnosti DFM zahrnují celou škálu užitkových vozidel, osobních vozidel, vozidel s novou energií, motorů, automobilových součástek, komponentů a dalších automobilových společností s obchodním rozsahem přesahujícím 3,8 milionu kusů. Co do objemu produkce je DFM třetím největším výrobcem v Číně.

DFM má široký záběr, zejména se ale specializuje na výrobu osobních automobilů zahraničních značek. Ty dnes tvoří 80 % produkce, zbývajících 20 % jsou automobily vlastní konstrukce. Pro Evropu jsou určeny zejména crossovery a elektromobily podniku DFSK a značka Voyah specializující se na luxusní elektromobily. Dongfeng ale pro evropské zákazníky také vyrábí například Citroën C5-X nebo Dacii Spring. Významným partnerem je Nissan, z jehož konstrukce vychází pick-up Dongfeng Rich. Dále DFM zajišťuje výrobu pro automobilové značky Honda, Peugeot, Renault, Kia a společně s Nissanem pro čínský trh vyvíjí a vyrábí auta značek Venucia a Fengdu.

Ačkoliv je Dongfeng moderní a inovativní automobilkou, zároveň je druhým nejstarším výrobcem aut v Číně. Společnost byla založena v roce 1958 pod názvem Second Automobile Works, název Dongfeng, který znamená „východní vítr“, se poprvé objevuje v roce 1969. Prvním a nejdůležitějším z tzv. joint ventures bylo zahájení spolupráce s francouzským PSA Peugeot Citroën v roce 1992. Spolupráce je natolik hluboká, že DFM byl od roku 2014 akcionářem PSA. Po spojení PSA a FCA do koncernu Stellantis se stal DFM akcionářem i této nově ustanovené skupiny, a to rovnou největším, když svůj podíl navýšil na 28 %.

NAŠE VIZE

Globální značka s inteligentními automobily

Do konce roku 2014 společnost DFM dodala na trh celkem 26,60 milionu vozů, z toho její užitková vozidla (nákladní automobily a autobusy) pokrývají celou řadu výrobků včetně těžkých / středních / lehkých užitkových vozidel, mini vozidel a vozidel pro speciální účely. upravené vozidla atd. Osobní vozidla pokrývají různé typy modelů včetně sedanů, SUV, MPV, mini automobilu a podobně. Speciální terénní vozidla s vysokou mobilitou zahrnují pouštní vozidla, terénní vozidla s pohonem všech kol a další a jeho vozidla s novou energií pokrývají různé typy hybridních vozidel, BEV, vozidla na zemní plyn atd.

Do budoucna bude DFM nadále naplňovat svou vizi být „stoletým Dongfeng s udržitelným rozvojem, inovativním Dongfeng schopným samostatného rozvoje a internacionalizaci Dongfeng s globální konkurence schopností“, ve snaze stát se silnějším a lepším a rozvinout se jako nejvyspělejší nadnárodní společnost na světě.

NAŠE MISE

Podporovat reformu energetiky automobilů
a vytvořit životní styl inteligentní mobility

Příběh značky

ZÁKLADNÍ HODNOTY

  • vše pro uživatele
  • pracovitost
  • přijímání změn
  • bezúhonnost a důvěryhodnost
  • sdílení hodnot

STRATEGICKÁ CESTA 1+5

  • zaměření na podniky a investice
  • vedení v technologických iteracích
  • priorita kvality a výhod
  • optimalizace značky a umístění
  • super talent kapitál